דריכות לקראת כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה – היום בירושלים

איתי גדסי 1 Comment on דריכות לקראת כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה – היום בירושלים

מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו הערב בירושלים וינחו את הנציגים החרדים כיצד לפעול בעניין היתרי העבודה, משחקי הספורט והמרכולים הפתוחים בשבתות • יתכן כי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ישתתף באופן נדיר בישיבת המועצות בשל חשיבות העניין • בכיר ב"יהדות התורה" על דרישת הבית היהודי להצטרף למאבק: אף אחד לא מונע מהם להצטרף

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כעת זה סופי, שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו הערב בת"ת "חוות דעת" בירושלים, בשעה 18:20.

את כינוס המועצות יפתחו מזכירי המועצות יחד עם ראשי המפלגות, ויציגו את הדברים בפני גדולי ישראל. גם חברי הכנסת החרדים הוזמנו לישיבה החשובה.

כמו כן יתכן כי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי יטרח ויעלה לירושלים כדי להשתתף באופן נדיר בישיבת המועצות בשל חשיבות העניין.

לקראת פגישת המועצות, מנסים ראשי המפלגות החרדיות לגבש הסכם מול ראש הממשלה, על מנת שיוצג בישיבת המועצות ויאושר על ידם.

אמש נפגשו חברי ועדת הארבעה, חברי הכנסת יואב בן צור, אורי מקלב, ישראל אייכלר ומיכאל מלכיאלי עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה בנושא השבת. במהלך הישיבה הציגו אנשי המשרד את צמצום העובדות – כפי שהם רואים זאת – בשנה האחרונה, ולדבריהם ישנה ירידה במספר חילולי השבת, חברי הכנסת הציגו את העבודות המתקיימות מידי שבת על ידי רכבת ישראל, על פי הסיכום לא יתקיימו עבודות חדשות עד לאחר תקופת חגי תשרי כמו כן סוכם כי תשונה הוועדה המיוחדת לאישור עבודות בשבתות הפועלת במשרד הרווחה כך שיינתן לה כלים מקצועיים וסמכויות בכדי למנוע חילולי שבת, מעורבות הוועדה תהייה כבר בשלבי התכנון והגשת הבקשות לעבודה בשבת תהיה בהקדם ולא בסמוך לשבת קודש זאת בכדי שניתן יהיה לבחון בעיין מקצועית האם מדובר בצורך הכרחי, שכן כיום הבקשות מועברות סמוך לשבת ולא ניתן לבדוק זאת.

ח"כ בן צור ציין כי הישגים חשובים אלו הם רק חלק מהדרך להסדרת מעמד השבת כראוי למדינה בעלת צביון יהודי והוסיף כי פעילות יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, ראשי הסיעות החרדיות וחברי ועדת הארבעה נותנת מענה מקיף לנושא חשוב כמו השבת בישראל.

ח"כ הרב אורי מקלב אמר כי הישיבה נגע בנקודות המקצועיות מעבר להחלטות האופרטיביות לגבי החגים והשבתות הקרובים, הדיון עסק ביכולת של ועדת ההיתרים למנוע עבודות באמצעות כלים מקצועיים ובאנשי מקצוע אשר יתנו אלטרנטיביות הנדסיות ותכנוניות ללא צורך בעבודה בשבת קודש, יתרה מכך מציין הרב מקלב כי מעורבות הוועדה המיוחדת לאישור העבודות בשבת תהיה כבר בשלב התכנון הראשוני ולא ברגע האחרון כפי שקורה היום כך שתוכל להציע שינויי תוכניות המאפשרים עבודה ללא חילולי שבת, הרב מקלב מסכם כי בכדי למנוע את עבודות הללו צריך שילוב של רצון וסמכות, ובשני המשורים הללו קיימת התקדמות משמעותית.

ניתן לראות כי גם בלשכת שר הרווחה חיים כץ המסר נקלט, כבר אמש הוציא שר הרווחה הודעה בה אמר כי "הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את ההיתרים להעסקת עובדים ברכבת ישראל ביום מנוחתם השבועית".

חיים כץ הוסיף כי "ברוח חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את ההיתרים להעסקת עובדים ברכבת ישראל ביום מנוחתם השבועית, ולנהוג בתקופת חגי תשרי בשים לב לרגישות הציבור באותם הימים ולחשיבות ימי התשובה לעם היהודי.

נציין כי בתחילת השבוע נפגשו ראשי הסיעות החרדיות משה גפני,  אריה דרעי ויעקב ליצמן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו מראש הממשלה לעצור את חילולי השבת המתרבים באחרונה בארץ, מחר יתכנסו מועצות גדולי וחכמי התורה בכדי להורות לחברי הכנסת את המשך דרכי הפעולה להפסקת חרפת חילולי השבת.

ובתוך כך, לקראת כינוס המועצות, קרא היום (ה') בכיר ב"יהדות התורה" לחברי מפלגת "הבית היהודי" להצטרף למאבק על קדושת השבת. כזכור, השר אורי אריאל וחבר הכנסת  בצלאל  סמוטריץ' ביקשו להצטרף לדיונים בנושא השבת. השר אריאל אף אמר את הדברים אמש לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית".

היום אמר ל"קול חי" בכיר ביהדות התורה, כי "אף אחד לא מונע מחבר הכנסת סמוטריץ' להצטרף למאבק. "הוא מוזמן להגיע לכל פגישה בעניין השבת, אולם ראשי סיעתו לא מעדכנים אותו בפרטי ההתפתחויות. אם השר אריאל מבקש להגיע לכינוס המועצות, כדאי שיקח בחשבון כי גדולי ישראל יורו לו לפעול, בעניין השמיטה, בהתאם להלכה – לאחר שהוא פעל בניגוד לדעתם", דברי הבכיר ב"יהדות התורה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תעדכנו מה התחדש מהישיבה של גדולי ישראל